فیلم "ای اُ"

"EO"

ای اُ
لوگو

1.26

1.26/5

85

7

7/10

68

96

معرفی فیلم

این اثر سینمایی درباره یک الاغ است که در سیرک به کار گرفته می‌شده اما پس از آزادی از دست صاحبی به دست صاحب دیگر منتقل می‌شود و دشواری‌های گوناگونی را از سر می‌گذارند. 

  • برنده 25 جایزه از مجموع 59 نامزدی
  • برنده جایزه هیئت ژوری و بهترین آهنگساز جشنواره کن
  • برنده جایزه بهترین فیلم خارجی از حلقه منتقدین نیویورک
  • نامزد اسکار بهترین فیلم خارجی اسکار

عوامل فیلم

کارگردان: یژی اسکولیموفسکی

تهیه‌کننده: یژی اسکولیموفسکی – اِوا پیاسکوفسکا

فیلمنامه نویس: یژی اسکولیموفسکی – اِوا پیاسکوفسکا 

بازیگران: ساندرا دژیمالسکا – ماتئوش کوشچوکویچ – ایزابل هوپر

موسیقی: پاوئو میکیتین 

مدت زمان: 88

گالری تصاویر
تحلیل آیه دُ سینما
حسین طالبی
حسین طالبی
بیشتر بخوانید

هر کی این فیلم رو دوست نداشته باشد خر است. قصه اش برام متفاوت بود. این کار یک نمونه عالی از فیلم های کارت پستالی است. در قاب بندی با توجه به سوژه فیلم خیلی خاص و اندازه و زیبا عمل کرده است. این مدل فیلم که به سوژه غیر انسانی زاویه دید می دهند و قصه تعریف می کنند برای من جالب است. مطالعه کامل

سید حمیدرضا قادری
سید حمیدرضا قادری
بیشتر بخوانید

این فیلم سینما نیست. کار هنری است. برای این فیلمها احترام قائلم. این فیلم ها مرز سینما روجلو می برن. با دیدن این فیلم ها نشان داده می شود که هیچ مرزی برای سینما وجود ندارد. فیلم از اول شعار می دهد و تکه می اندازد. مطالعه کامل

محمدهادی فضل الله نژاد
محمدهادی فضل الله نژاد
بیشتر بخوانید

موضوع فیلم جهان یک خر و نگاه یک خر به جهان، جهان خر تو خر بود. فیلم توصیفی از جهان ادم های بد تر از خر می دهد. این خر رو بهانه کرده بود که دنیایی خرتو خر ادم ها رو نشون بده. کارگردان می تونست سوژه رو بیشتر بسازه و موقعیت های بهتری بسازه. به همین مقدار جالب بود. نگاه به ادم ها از این زاویه جالب است. مطالعه کامل

حسین باقرزاده
حسین باقرزاده
بیشتر بخوانید

با عشق عجیب یک دختر جوان به یک الاغ که با هم در سیرک نمایش بازی میکنند آغاز میشود. عشقی که دیری نمی پاید و با جدا کردن الاغ از او توسط گروه های موسوم به حامی حیوانات ناکام میماند. از اینجا به بعد تا آخر فیلم که الاغ بیچاره به ناچار در یک گاوداری و در میان گاوها قرار میگیرد مطالعه کامل

حسین سرانجام
حسین سرانجام
بیشتر بخوانید

من حرفی ندارم فقط برام سؤال پیش اومد که چه مملکت خر تو خری داشتند. مطالعه کامل

حسن نکوئی
حسن نکوئی
بیشتر بخوانید

فیلم خوبی نبود. زاویه دید فیلم یکی نیست و چند تکه می شود. کارکرد و حکمت استفاده از لنز های دوربین در این فیلم رو متوجه نشدم. اگر می خواست زاویه دید الاغ را نشان دهد چرا برخی نماها از این قاعده خارج می شد و لنز عوض می شد. مطالعه کامل

سید محسن امامیان
سید محسن امامیان
بیشتر بخوانید

فیلم بدی بود. فیلم دانشجویی بود. در شان ما نبود این فیلم رو ببینیم. می شد با یکی از کاراکترهای فرعی انسانی داستان سر و شکل داری بسازد. خیلی فیلم پراکنده ای بود. این فیلم به نوعی داره طعنه می زنه به سلبریتی ها که اگه نیاید فیلم بازی کنید ما از خر استفاده می کنیم. مطالعه کامل

علیرضا عراقی
علیرضا عراقی
بیشتر بخوانید

به نظرم فیلم تلنگری بود به طرفداران محیط زیست که در قوانین خشک و سفتشون تجدید نظر کنند. از حیوانات حمایت شود درست. ولی نه به هر قیمتی. شما به بهانه حمایت از حیوانات این الاغ رو از دختر جوان جدا کردید و بعدش هم آواره اش کردید و بعدش هم که زدید کشتید. مطالعه کامل

سید علیرضا حسنی
سید علیرضا حسنی
بیشتر بخوانید

گوشت خر را به عنوان گوشت گوساله به خورد ملت دادن. مطالعه کامل

حسین حسنی
حسین حسنی
بیشتر بخوانید

کارگردان این فیلم باید کمی بیشتر در نقش خر فرو می رفت و بهتر خر رو می شناخت. حد این فیلم 20 دقیقه بیشتر نبود. اقتضای فیلم این بود که در سکوت می گذشت و موسیقی این را خراب می کرد. داستان رو خوب ننوشته بود. مطالعه کامل

محمد بحیرایی
محمد بحیرایی
بیشتر بخوانید

از شخصیت پردازی الاغ خوشم اومد و در این کار موفق بود. من داستان فیلم رو خیلی نمی پسندم. موقعیت هایی در فیلم بود که اگر بهتر از اون ها استفاده می کرد فیلم بهتری می شد. موسیقی از فیلم خارج بود. بیش از اندازه به موسیقی پرداخته بود. بعضی جاها سکوت بهتر کار می کرد. مطالعه کامل

سیدمهدی میرغیاثی
سیدمهدی میرغیاثی
بیشتر بخوانید

از فیلمی که خوشم نیاد نمی تونم راجع بهش صحبت کنم. یک ایده سینمای جوانی بود. در حد یک فیلم 20 دقیقه ای. خیلی با سوژه ور رفته بود. در مجموع قصه شسته رفته ای نداشت. مطالعه کامل

سجاد صباحی
سجاد صباحی
بیشتر بخوانید

حرفی ندارم. به نظرم دوتا موقعیت خوب داشت که استفاده نکرد. موقعیت دختری که عاشق خر بود و دوم، کنار هم قرار گرفتن خر و اسب ها و حسادت کردن خر به اسب ها. مطالعه کامل

نظرات منتقدین جهانی
مارک کرمود
The Observer
بیشتر بخوانید
این فیلم ترکیبی از نومیدی و شادی و عمق و پوچی است که کلید طلسم جادویی این فیلم جذاب هستند.
پیتر برادشاو
The Guardian
بیشتر بخوانید
این خانواده می‌توانست از هم بپاشد. و با این حال اعتراضی سرکش و انرژی مضحکی در هر سکانس آن جاری است.
ای. او. اسکات
The New York Times
بیشتر بخوانید
چیزی که فیلم جاده خاکی را به یاد ماندنی و ویرانگر کرده، شیوه‌ای است که با آن به بررسی زندگی عادی در شرایط اجباری می‌پردازد.
وندی اید
Screen Daily
بیشتر بخوانید
این فیلم به طور هیجان انگیزی خلاق، به طور راضی کننده‌ای برجسته و سرشار از گرما و انسانیت است. جاده خاکی یک پیروزی است.
دیوید ارلیچ
Indie Wire
بیشتر بخوانید
یک کمدی زیبا و دقیق که قلب شما را تکه تکه خواهد کرد؛ فیلمی که بین تراژدی و طنز تلخ تغییر مسیر می‌دهد و آگاهانه همه لحظات کوبنده‌اش را با جوکی جدی خراب می‌کند.
تارا بنت
IGN
بیشتر بخوانید
فیلم Hit the Road اثری قوی و در عین حال سرگرم کننده درباره فداکاری‌هایی است که برای خانواده انجام می‌دهیم.
دیو وایت
The Wrap
بیشتر بخوانید
پناهی و امین جعفری (فیلمبردار) از همه سنت‌های آشنای سینمای معاصر ایران استفاده کرده و پیچش‌هایی تازه به آن داده‌اند.
ریچارد برودی
The New Yorker
بیشتر بخوانید
جاده خاکی اثری از رئالیسم تجربی است که مانیفستی برای قدرت تخیلی مشاهده و قدرت سیاسی تخیل محسوب می‌شود.
جیکوب اولر
Paste Magazine
بیشتر بخوانید
سفرهای جاده‌ای همیشه باید تمام شوند، اما فیلم عالی Hit the Road فیلمساز هیجان‌انگیزی را معرفی می‌کند که سفرش تازه شروع شده است.
جیک کرینگ-شریفلز
The Film Stage
بیشتر بخوانید
قدرت فیلم از آشکارسازی‌های آرامی آمده که در جاده‌های بیابانی سرراست و تپه‌های پرپیچ و تاب پیدا می‌شوند و نتیجه آن اوجی دردآور و احساسی است.
دونالد کلارک
The Irish Times
بیشتر بخوانید
یک کمدی دوست داشتنی از جدی‌ترین صورت.
مارک فینی
The Boston Globe
بیشتر بخوانید
پناهی با علاقه‌اش به برداشت‌های بلند و فیلمبرداری ساده، مهارت خاصی در حفظ تعادل میان کمدی (اغلب به واسطه شیرین زبانی‌های پسر کوچک) و احساسی عمیق‌تر دارد.
جنی نالف
The Austin Chronicle
بیشتر بخوانید
فیلم Hit the Road مملو از اندیشه‌ها، ایده‌ها و استعاره‌هایی‌ست که می‌توانند در پایان منجر به احساس سنگینی در مخاطب شوند. اما برای آنهایی که دوست دارند عمیق‌تر شوند و از این جذابیت‌های ساده‌انگارانه رد شوند، یک فیلم اول چند لایه و جاه طلبانه است.
جی. آلن جانسون
San Francisco Chronicle
بیشتر بخوانید
پناه پناهی که با فیلم Hit the Road اولین فیلمش را ساخته، قطعا ژن‌های دردسرساز پدرش را به ارث برده است. تمرکز او روی تدوین خوب بوده، اما فیلم پیچ و خم دارد و گاهی ریتمش می‌افتد. مشکل قطعا این است که فیلمساز اطلاعات مرتبطی که می‌توانست بیننده را تا انتها درگیر فیلم کند به ما نمی‌دهد.
دیگو سمرین
Slant Magazine
بیشتر بخوانید
به دلیل تایم طولانی، فیلم پناه پناهی از هر هدف روایی جذاب دور شده است.
قبل
بعدی
پیمایش به بالا