فیلم "بابیلون"

"Babylon"

Babylon
لوگو

3.22

3/5

75

7.4

7/10

60

56

معرفی فیلم

سینما چیست؟ شاید تصوری که یک علاقه­ مند به سینما از بیرون به این هنر،صنعت دارد، برساخته از صحنه جشنواره ­ها و فرش قرمزها و مجلات پر زرق و برق سینمایی باشد. اما واقعیت چیز دیگریست. بابیلون بیان همان واقعیت دیگر است. از فرش به عرش رسیدن را با تماشای بابیلون به تماشا بنشینید. در بابیلون، سینما خودش را به زبانی همه فهم معرفی می کند. کمی با جدیت خودش شوخی می ­کند و روند شکل گیری برخی جریان­ ها و یا اتفاقات تاریخی را به سادگی بیان می­ کند. با چاشنی موسیقی و سرخوشی فراوان.

  • برنده 43 جایزه از مجموع 146 نامزدی برای جوایز
  • برنده گلدن گلوب بهترین موسیقی
  • برنده بفتا بهترین طراحی تولید
  • نامزد اسکار بهترین طراحی لباس

عوامل فیلم

کارگردان: دیمین شزل

تهیه‌کننده: مارک پلت – متیو پلاف – اولیویا همیلتون

فیلمنامه نویس: دیمین شزل

بازیگران: برد پیت – مارگو رابی – دیگو کالوا – جین اسمارت – جوان آدپو – لی جون لی

موسیقی: جاستین هورویتز

فیلم‌بردار: لینوس ساندگرن

مدت زمان: 189 دقيقه

گالری تصاویر
تحلیل آیه دُ سینما
حسین طالبی
حسین طالبی
بیشتر بخوانید

اگر در سینما می خوای عاشق بشی فقط می تونی عاشق خود سینما بشی. یا تو سینما نمی مونی یا اگه نمی تونی عشق سینما رو درک کنی، یا می میری و یا خودکشی می کنی و اگر عاشق سینما بشی نمی تونی رهاش کنی، هر اتفاقی در زندگیت بیفته. فیلم قصه ای سینمایی داره. مطالعه کامل

دکتر سید حمیدرضا قادری
دکتر سید حمیدرضا قادری
بیشتر بخوانید

علت اصلی نمره پایین فیلم بین مخاطبین عدم بازی و شکل گیری قصه بین برد پیت و مارگو رابی بود. خیلی مهمه این نکته، امریکایی ها سینما رو نوعی از عرفان و شهود می بینند. در این فیلم داره استدلال می کنه سینمای کلاسیک عرفان و شهود ما بوده. در سکانس زانو زدن کارگردان و مطالعه کامل

محمدهادی فضل الله نژاد
محمدهادی فضل الله نژاد
بیشتر بخوانید

سکانس همراهی مانی با مکی در فیلم اضافی بود. فیلم، هم هالیوود را تعریف می کند و هم از هالیوود تعریف می کند. این فیلم از جمله فیلم هایی بود که در مورد یک هنرپیشه نقاط ضعفی را که در شخصیت اصلی بازیگر وجود دارد را به بازی می گیرد و از همان نقطه ضعف به نفع داستان و فیلم بهره می برد. تهدید را به فرصت تبدیل می کند. مطالعه کامل

حمید قائمی مهر
حمید قائمی مهر
بیشتر بخوانید

فلسفه اینکه این فیلم الان توسط این کارگردان ساخته شده این است که در این چند سال بحث هایی که اسکورسیزی و غیره پیش کشیده شده!این فیلم دقیقا توضیح این مطلبه که وقتی اسکورسیزی می گوید سینما مارول نیست پس سینما چیه؟ اون پایین تر رفتن در طبقات ماتحت لس انجلس اتفاقی است که مطالعه کامل

حسین سرانجام
حسین سرانجام
بیشتر بخوانید

هنوز جمع بندی ندارم و چند نکته کلی میگم. در بعضی جاها خیلی شبیه فیلم مثلث اندوه بود و تکه تکه از اون برداشت کرده بود. مثل تکه استفراغ در مهمانی توسط مارگو رابی. این همپوشانی بین این دو فیلم نکته عجیبی بود. از فیلم روزی روزگاری در هالیوود هم استفاده می کنه. در روزی روزگاری در هایوود مطالعه کامل

حسن نکوئی
حسن نکوئی
بیشتر بخوانید

خیلی از ارجاعات فیلم را نمی فهمیدم. ولی ریتم فیلم رو دوست داشتم. این ریتم به کار می خورد. و به موقع ریتم را ارام می کرد و حرف مهمی می زد. سرگرم کننده بود. برخی از ارجاعات فیلم که مخصوص مخاطب اشنا با صنعت فیلمسازی است ارتباط گیری مخاطب عام را با فیلم بهم می زند و به نظرم مطالعه کامل

سید محسن امامیان
سید محسن امامیان
بیشتر بخوانید

فیلم راجع به سینما بود. جذاب لعنتی که وفا نداره. سینما چیزیه که در اخرش که به پشت سر نگاه می کنی می بینی که عمرت رفت و سینما چیزی برات نداشت. اول فیلم خیلی شیطانی است که نمی فهمی برای چی داری تماشاش می کنی و در اخر از همه آنچه دارد برای گفتن حرفش استفاده می کنه. بعد از مدت ها مطالعه کامل

علیرضا عراقی
علیرضا عراقی
بیشتر بخوانید

فیلم خوبی بود. این فیلم سر و ته داشت. فیلم با دری وری قصه گفت ولی خوب قصه اش را بیان کرد. بیننده این فیلم هرچه قدر سینما را بهتر بشناسد بیشتر باهاش حال می کنه. لذت بردن از این فیلم مرحله داره. ما هم در حد مطالعه کامل

علی مهجور
علی مهجور
بیشتر بخوانید

فیلم خیلی طولانی بود. فیلم های کوتاه تر را می پسندم. اما به لحاظ انسان شناسی کیس مناسبی برای حرف زدن است. سرنوشت چهار شخصیت، سوژه مناسبی برای مطالعات انسان شناسی است. این فیلم را باید دوباره دید و مطالعه کامل

سعید گرامی
سعید گرامی
بیشتر بخوانید

هویت سینما و نسبتش با صنعت و هنره. هنرمندای فیلم نتونستن زیربار تفکر تجاری صنعتی برن و حذف شدن. نمی تونستن خودشون باشن. فیلم خیلی جسورانه می پره به همه چی. در محتوا به نظرم مطالعه کامل

سیدعلیرضا حسنی
سیدعلیرضا حسنی
بیشتر بخوانید

خوش ریتم و جذاب با شروع مناسب و نفس‌گیر. ادای دین مناسب به سینما اما یه مشکل اساسی باهاش داشتم! به نظرم پایان بندیش خارج از ژانر بود. عملا توقع داشتم دختره و پسره توی سینما مثل جک نابود بشن، یا با تلاش به آمال و آرزوهاشون برسند، ولی مطالعه کامل

محمد بحیرایی
محمد بحیرایی
بیشتر بخوانید

شروع بسیار جذابی داشت. خیلی خوب بود. اما اواسط کار از ریتم افتاد و کم کم به طرز باورنکردنی به پایان رسید و واقعا پایان‌بندی بی ربطی داشت. شخصیت‌ها درنیامده و به درستی پرداخته نشدند و سرسری از آنها رد شدند. از طرفی داستان سکته هایی داشت و مطالعه کامل

نظرات منتقدین جهانی
مارک کرمود
The Observer
بیشتر بخوانید
این فیلم ترکیبی از نومیدی و شادی و عمق و پوچی است که کلید طلسم جادویی این فیلم جذاب هستند.
پیتر برادشاو
The Guardian
بیشتر بخوانید
این خانواده می‌توانست از هم بپاشد. و با این حال اعتراضی سرکش و انرژی مضحکی در هر سکانس آن جاری است.
ای. او. اسکات
The New York Times
بیشتر بخوانید
چیزی که فیلم جاده خاکی را به یاد ماندنی و ویرانگر کرده، شیوه‌ای است که با آن به بررسی زندگی عادی در شرایط اجباری می‌پردازد.
وندی اید
Screen Daily
بیشتر بخوانید
این فیلم به طور هیجان انگیزی خلاق، به طور راضی کننده‌ای برجسته و سرشار از گرما و انسانیت است. جاده خاکی یک پیروزی است.
دیوید ارلیچ
Indie Wire
بیشتر بخوانید
یک کمدی زیبا و دقیق که قلب شما را تکه تکه خواهد کرد؛ فیلمی که بین تراژدی و طنز تلخ تغییر مسیر می‌دهد و آگاهانه همه لحظات کوبنده‌اش را با جوکی جدی خراب می‌کند.
تارا بنت
IGN
بیشتر بخوانید
فیلم Hit the Road اثری قوی و در عین حال سرگرم کننده درباره فداکاری‌هایی است که برای خانواده انجام می‌دهیم.
دیو وایت
The Wrap
بیشتر بخوانید
پناهی و امین جعفری (فیلمبردار) از همه سنت‌های آشنای سینمای معاصر ایران استفاده کرده و پیچش‌هایی تازه به آن داده‌اند.
ریچارد برودی
The New Yorker
بیشتر بخوانید
جاده خاکی اثری از رئالیسم تجربی است که مانیفستی برای قدرت تخیلی مشاهده و قدرت سیاسی تخیل محسوب می‌شود.
جیکوب اولر
Paste Magazine
بیشتر بخوانید
سفرهای جاده‌ای همیشه باید تمام شوند، اما فیلم عالی Hit the Road فیلمساز هیجان‌انگیزی را معرفی می‌کند که سفرش تازه شروع شده است.
جیک کرینگ-شریفلز
The Film Stage
بیشتر بخوانید
قدرت فیلم از آشکارسازی‌های آرامی آمده که در جاده‌های بیابانی سرراست و تپه‌های پرپیچ و تاب پیدا می‌شوند و نتیجه آن اوجی دردآور و احساسی است.
دونالد کلارک
The Irish Times
بیشتر بخوانید
یک کمدی دوست داشتنی از جدی‌ترین صورت.
مارک فینی
The Boston Globe
بیشتر بخوانید
پناهی با علاقه‌اش به برداشت‌های بلند و فیلمبرداری ساده، مهارت خاصی در حفظ تعادل میان کمدی (اغلب به واسطه شیرین زبانی‌های پسر کوچک) و احساسی عمیق‌تر دارد.
جنی نالف
The Austin Chronicle
بیشتر بخوانید
فیلم Hit the Road مملو از اندیشه‌ها، ایده‌ها و استعاره‌هایی‌ست که می‌توانند در پایان منجر به احساس سنگینی در مخاطب شوند. اما برای آنهایی که دوست دارند عمیق‌تر شوند و از این جذابیت‌های ساده‌انگارانه رد شوند، یک فیلم اول چند لایه و جاه طلبانه است.
جی. آلن جانسون
San Francisco Chronicle
بیشتر بخوانید
پناه پناهی که با فیلم Hit the Road اولین فیلمش را ساخته، قطعا ژن‌های دردسرساز پدرش را به ارث برده است. تمرکز او روی تدوین خوب بوده، اما فیلم پیچ و خم دارد و گاهی ریتمش می‌افتد. مشکل قطعا این است که فیلمساز اطلاعات مرتبطی که می‌توانست بیننده را تا انتها درگیر فیلم کند به ما نمی‌دهد.
دیگو سمرین
Slant Magazine
بیشتر بخوانید
به دلیل تایم طولانی، فیلم پناه پناهی از هر هدف روایی جذاب دور شده است.
قبل
بعدی
پیمایش به بالا