فیلم "پرل"

"pearl"

لوگو

1.9

1.9/5

89

7

7/10

73

91

معرفی فیلم

جنون را با تماشای پرل می­ توان تجربه کرد. جنون را همیشه مثل نوک قله کوه یخ دیده ­ایم. یعنی لحظه­ ی اوج یک رفتار جون­ آمیز. اما پرل ما را به تماشای پهنه ­ی عظیم پنهان کوه جنون می ­برد. دختری که از پس محدودیت­ هایی که در خانواده به او تحمیل شده و از او یک قصاب ساخته. پرل یک دختر عادی است. شاد و سرزنده. عاشق. صمیمی. اما چیزی که قرار است از او سر بزند برای هیچ کس آشنا نیست.

عوامل فیلم

کارگردان: تی وست

تهیه‌کننده: جیکوب جافکه –  هریسون کریس – کوین تورن

فیلمنامه نویس: تی وست

بازیگران: میا گاث – دیوید کورنسوت – تندی رایت – متیو ساندرلند – اِما جنکینز پورو

موسیقی: تایلر بیتس – تیم ویلیامز

مدت زمان: 102

گالری تصاویر
تحلیل آیه دُ سینما
حسین طالبی
حسین طالبی
بیشتر بخوانید

تا وسط فیلم خیلی معمولی و حوصله سر بر بود. با رسیدن به نیمه فیلم فضای رویایی رو شاهد هستیم که کمی جذاب است. ولی مطالعه کامل

دکتر سید حمیدرضا قادری
دکتر سید حمیدرضا قادری
بیشتر بخوانید

این فیلم در مرز یک شاهکار بوده و در جمع ما درک نشد. ما در این فیلم از اول تا وسط یک ادای دین تمام معنا در همه جوانب به سینمای کلاسیک میسازه. چه در فونت تیتراژ چه در رنگ بندی و چه در میزانسن. فیلمساز داره میگه من در این فضا که نشان دهنده رویای امریکایی است همه چیز و به خون میکشم. خیلی خلاقه و مطالعه کامل

محمدهادی فضل الله نژاد
محمدهادی فضل الله نژاد
بیشتر بخوانید

موضوع فیلم روانشناسی بود. می خواست عقده ها و روحیات بسیار بد درون آدم ها رو نشون بده. گفت اگه این روحیات فروخفته درمان نشه حالت خطرناکی پیدا می کنه. ولی این فیلم مقداری اگزجره کرده بود این مسئله رو. مطالعه کامل

سیدمهدی میرغیاثی
سیدمهدی میرغیاثی
بیشتر بخوانید

فیلم ادا در می آورد. با نشون دادن خشونت عریان می خواست به زور شخصیت رو روانی کنه. نه عقبه اون مشخص است و نه مطالعه کامل

حسن نکوئی
حسن نکوئی
بیشتر بخوانید

برای من سوال بود که چرا این فیلم رو باید ببینیم. خودم رو با این پاسخ قانع کردم که این خانواده آلمانی هستن و در امریکا زندگی می کنن و داره نشون میده که مرد و زن و بچه آلمانی ها این کوفت و دردی میشن که نشون میده. مطالعه کامل

حسن نکوئی
حسن نکوئی
بیشتر بخوانید

فیلم رو آنچنان دوست ندارم. ولی فیلم روم تاثیر گذاشت. حس بالا آوردن و انزجار رو در من بوجود آورد.

سید محسن امامیان
سید محسن امامیان
بیشتر بخوانید

ادا در آوردن های کلاسیکش خیلی خوب و حرفه ای بود. ولی از نبود داستان رنج می بره. در حد یک گزارش قتل باقی می مونه. مطالعه کامل

محمد بحیرایی
محمد بحیرایی
بیشتر بخوانید

این فیلم ما رو یاد دهه های قبل و فیلم های کلاسیک میندازه. از لحاظ رنگ و نور. فیلم رو ترسناک نمی بینم. فیلم در ژانر روانی می بینیم. مطالعه کامل

سیدعلیرضا حسنی
سیدعلیرضا حسنی
بیشتر بخوانید

سینمای کلاسیک و ارجاعات مناسب و ادای بزرگان را در آوردن و دیگر هیچ.

حسین باقرزاده
حسین باقرزاده
بیشتر بخوانید

فیلم پرل از جهت تعلیق و داستان پردازی و بازیگری چیزی کم ندارد. از همان اول دختر جوان زیبایی را میبنیم که عاشق رقص و شهرت است اما شرایط مزاحم پیشرفتش است، و با کاشت ابتدای فیلم که با خونسردی تمام مطالعه کامل

سجاد صباحی
سجاد صباحی
بیشتر بخوانید

فیلم رو دوست داشتم. جایی که فیلم خشن تر شد کامل برای من جذاب شد. شخصیت خیلی خوب و درست بود. با صحنه پردازی فیلم چون همه چیز ترو تمیز و اتو کشیده بود مشکل داشتم. شبیه بی مووی بود. ولی مطالعه کامل

نظرات منتقدین جهانی
مارک کرمود
The Observer
بیشتر بخوانید
این فیلم ترکیبی از نومیدی و شادی و عمق و پوچی است که کلید طلسم جادویی این فیلم جذاب هستند.
پیتر برادشاو
The Guardian
بیشتر بخوانید
این خانواده می‌توانست از هم بپاشد. و با این حال اعتراضی سرکش و انرژی مضحکی در هر سکانس آن جاری است.
ای. او. اسکات
The New York Times
بیشتر بخوانید
چیزی که فیلم جاده خاکی را به یاد ماندنی و ویرانگر کرده، شیوه‌ای است که با آن به بررسی زندگی عادی در شرایط اجباری می‌پردازد.
وندی اید
Screen Daily
بیشتر بخوانید
این فیلم به طور هیجان انگیزی خلاق، به طور راضی کننده‌ای برجسته و سرشار از گرما و انسانیت است. جاده خاکی یک پیروزی است.
دیوید ارلیچ
Indie Wire
بیشتر بخوانید
یک کمدی زیبا و دقیق که قلب شما را تکه تکه خواهد کرد؛ فیلمی که بین تراژدی و طنز تلخ تغییر مسیر می‌دهد و آگاهانه همه لحظات کوبنده‌اش را با جوکی جدی خراب می‌کند.
تارا بنت
IGN
بیشتر بخوانید
فیلم Hit the Road اثری قوی و در عین حال سرگرم کننده درباره فداکاری‌هایی است که برای خانواده انجام می‌دهیم.
دیو وایت
The Wrap
بیشتر بخوانید
پناهی و امین جعفری (فیلمبردار) از همه سنت‌های آشنای سینمای معاصر ایران استفاده کرده و پیچش‌هایی تازه به آن داده‌اند.
ریچارد برودی
The New Yorker
بیشتر بخوانید
جاده خاکی اثری از رئالیسم تجربی است که مانیفستی برای قدرت تخیلی مشاهده و قدرت سیاسی تخیل محسوب می‌شود.
جیکوب اولر
Paste Magazine
بیشتر بخوانید
سفرهای جاده‌ای همیشه باید تمام شوند، اما فیلم عالی Hit the Road فیلمساز هیجان‌انگیزی را معرفی می‌کند که سفرش تازه شروع شده است.
جیک کرینگ-شریفلز
The Film Stage
بیشتر بخوانید
قدرت فیلم از آشکارسازی‌های آرامی آمده که در جاده‌های بیابانی سرراست و تپه‌های پرپیچ و تاب پیدا می‌شوند و نتیجه آن اوجی دردآور و احساسی است.
دونالد کلارک
The Irish Times
بیشتر بخوانید
یک کمدی دوست داشتنی از جدی‌ترین صورت.
مارک فینی
The Boston Globe
بیشتر بخوانید
پناهی با علاقه‌اش به برداشت‌های بلند و فیلمبرداری ساده، مهارت خاصی در حفظ تعادل میان کمدی (اغلب به واسطه شیرین زبانی‌های پسر کوچک) و احساسی عمیق‌تر دارد.
جنی نالف
The Austin Chronicle
بیشتر بخوانید
فیلم Hit the Road مملو از اندیشه‌ها، ایده‌ها و استعاره‌هایی‌ست که می‌توانند در پایان منجر به احساس سنگینی در مخاطب شوند. اما برای آنهایی که دوست دارند عمیق‌تر شوند و از این جذابیت‌های ساده‌انگارانه رد شوند، یک فیلم اول چند لایه و جاه طلبانه است.
جی. آلن جانسون
San Francisco Chronicle
بیشتر بخوانید
پناه پناهی که با فیلم Hit the Road اولین فیلمش را ساخته، قطعا ژن‌های دردسرساز پدرش را به ارث برده است. تمرکز او روی تدوین خوب بوده، اما فیلم پیچ و خم دارد و گاهی ریتمش می‌افتد. مشکل قطعا این است که فیلمساز اطلاعات مرتبطی که می‌توانست بیننده را تا انتها درگیر فیلم کند به ما نمی‌دهد.
دیگو سمرین
Slant Magazine
بیشتر بخوانید
به دلیل تایم طولانی، فیلم پناه پناهی از هر هدف روایی جذاب دور شده است.
قبل
بعدی
پیمایش به بالا